Om foreningen

SRK’s historie

Smørum Rulleskøjte Klub er en af landets største rulleskøjte klub med nogle af de bedste trænere i Danmark. Klubben deltager i mange stævner og træningssamlinger hvert år. Vi underviser i spring, pirouetter, figurløb, show m.m. ligesom du ser på isen. Vores program er det samme som på isskøjter, vi udfører bare de samme ting på rulleskøjter.

I klubben er løberne inddelt i hold ud fra niveau (med hold 1 som det bedste). Vores mål er at give den rigtige start til alle rulleskøjteinteresserede. Rækker din interesse til mere end kun at lege på rulleskøjter så er SRK den rette rulleskøjte klub.

SRK er både for piger og drenge i alle aldre, og vi har rulleskøjter fra str. 25 og opefter. Du starter som spirer og leger med skøjterne på. De første tre gange er gratis, så man kan se, om det er noget, der fanger interessen, herefter sker indmeldelse i klubben og skøjterne kan lejes.

For dig der gerne vil lære mere om kunstrulleskøjteløb, bliver der undervist i sololøb med piruetter, spring og dansetrin. Du vil også lære at løbe figurløb, og sammen med de andre løbere kan I løbe forskellige shows.

SRK har meget engagerede trænere, der arbejder effektivt og virkelig brænder for denne sport og for at udvikle børnene og de unge til at blive dygtige til denne inspirerende, publikumsvenlige, sjove og elegante sport.